“Hiszek abban, hogy ha vonzó programokat kínálunk, akkor a kollégáink élnek a lehetőséggel és minden esetben igyekeznek fejlődni.” – Interjú Karászi Gyöngyivel

Ezúttal Karászi Gyöngyivel beszélgettünk, aki az Aegon Biztosító oktatásáért felel. Gyöngyi széles körű tapasztalattal rendelkezik a szakmában, és mindig nyitott az újdonságok megismerésére és elsajátítására.

Hogyan kerültél kapcsolatba az Aegon Biztosítóval?

Tanárként kezdtem a pályafutásomat, majd a későbbiekben kihívásként éltem meg egy megkeresést egy értékesítői pozícióra. Izgatott, hogy milyen szakember válhatna belőlem ezen a területen. Érdekelt, hogy mennyire tudom átadni a biztosítottság gondolatát különböző élethelyzetekben levő egyéneknek és családoknak. Emellett az is vonzott, hogy az akkori jövedelmem többszörösét kereshettem meg ezen a szakterületen. Úgy éreztem, hogy bele kell vágnom ebbe a kalandba! Több éves értékesítés után éreztem először azt, hogy szeretném továbbadni a hitemet és a tapasztalatomat, így lépésről lépésre találtak meg az egyre összetettebb feladatok. Így lettem tréner, később oktatásvezető is különböző vállalatoknál. Majd nyolc évvel ezelőtt, egy volt kolléganőm hívott az Aegonhoz és, azért mondtam igent a megkeresésre, mert nagyon vonzott az a feladat, hogy miként lehet egy közel 2000 fős értékesítési hálózathoz hatékonyan eljuttatni az információkat, folyamatos fejlesztést és inspirációt nyújtani.

Milyen pozíciót töltesz be jelenleg a biztosítónál? Mit takar ez pontosan?

Az értékesítési hálózat képzéséért vagyok felelős. Közben működtetünk egy hatósági képző és vizsgáztató intézményt is, amelyik a tevékenységhez kapcsolódó végzettségekhez juttatja a tanácsadókat. Fontos kiemelnem, hogy kitűnő csapatot vezethetek, akik nagyban segítik a munkámat, mindannyian remek ötletekkel bombáznak és maximálisan megbízhatom bennük. Ezért borzasztóan hálás vagyok!

Milyen jellegű oktatások zajlanak jelenleg? Kik vesznek részt rajta?

Azoknak a kollégáknak, akik az Aegonhoz szeretnének csatlakozni, lehetővé tesszük, hogy elvégezzék a függő biztosításközvetítői és pénzügyi szolgáltatásközvetítői képzést. Valamint azt is biztosítjuk, hogy vizsgát tegyenek ezen termékekből. Az új kollégáknak a termékismereteket és az értékesítési készségek fejlesztésének lehetőségét is kínáljuk. Továbbá az igazgatóságokon, a vezetőkkel egyeztetve, az adotthelyzetre kidolgozott tréningeket, különböző szakmai programokat tartunk vezetőknek és tanácsadóknak.

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt évekből?

Hiszek abban, hogyha vonzó programokat kínálunk, akkor a kollégáink élnek a lehetőséggel és minden esetben igyekeznek fejlődni. Mi pedig egyre több ilyen programot szervezünk és büszkék vagyunk a tavaly október elején lezajlott visegrádi vezetői találkozóra is, aminek nagyon jó visszhangja volt a szervezeten belül. Mindezek mellett átalakítottuk a képzési rendszerünket és sikerült olyan módszert kidolgoznunk, amivel a kezdő tanácsadók a lehető legtermészetesebb módon tudnak kapcsolatba kerülni az ügyfelekkel, bizalmat építeni és beszélgetni biztosítási igényekről. Azt vallom, hogy másnak kell lennünk, másképp kell megszólítanunk az ügyfeleinket, mint a piac többi szereplője, mert a természetes hang érdeklődést vált ki az információ-zuhatagban.

Ez a stílus mindig is közel állt az Aegonhoz, hiszen évtizedek óta ott vagyunk az ügyfeleinknél, nem ritka, hogy egy-egy tanácsadó a szülők után a gyerekeknek, sőt, akár az unokáknak is biztosítja a megfelelő védelmet és ez olyan szintű bizalmi viszonyt jelenthet, ami versenyelőnyt jelenthet számunkra.

Vannak olyan tervek, amelyekkel még látványosan bővülhet vagy változhat a jelenlegi paletta?

Tovább bővítjük a szakmai napokat, amiket havi rendszerességgel tartunk majd meg. 2018-as év végén a nem életbiztosítási és a kockázati termékek voltak fókuszban. Ide minden esetben a szakma és a társterületek legelismertebb előadóit hívjuk meg. Hogy egy példát is említsek, nem olyan régen vendégünk volt Ürge–Vorsatz Diána professzor, aki több, mint 15 éve vesz részt az ENSZ munkájában és tevékenységét munkatársaival együtt 2007-ben Nobel-békedíjjal ismerték el. A legjobbaktól érdemes tanulni, hogy mi is a legjobbak lehessünk!

Miért fontos, hogy a biztosítási szakma a jövőben is erős legyen?

Mert az embereknek igényük van arra, hogy megosszák érzéseiket és minden esetben egy szakember segítsen számukra eldönteni, hogy melyik biztosítási termék a legmegfelelőbb számukra. Sok-sok megdöbbentő sorsot és élettörténetet hallottam értékesítő koromban, ami egyszerre volt nehéz és megtisztelő, és állítom, ezeknek az életutaknak az ismerete kellett ahhoz, hogy a legjobb megoldást tudjam javasolni ezen emberek számára. Ehhez megfelelő felkészültség, érzékenység és odafigyelés kell, amit egy személyes beszélgetésben lehet kibontakoztatni.

Ha úgy érzed, hogy szívesen kipróbálnád magad köztünk, lépj és vedd fel velünk a kapcsolatot: 

https://lepj.aegon.hu/regisztracio

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.