„Az Aegonban jó érzés trénernek lenni, hiszen a vállalat fogékony arra, hogy az újat behozva menedzsereket fejlesszen” – Interjú Sárosi Erzsébettel

Sárosi Erzsébettel, azaz ahogy mindenki ismeri, Zsikével beszélgettünk, aki az Aegon Talent Program projektvezetője és mindezek mellett Tréner Master-Coachként dolgozva tevékenykedik már évtizedek óta.

Hogyan kerültél kapcsolatba az Aegon Biztosítóval?

Most már lassan 20 évvel ezelőtt egy újsághirdetésben olvastam, hogy trénereket keres az Aegon. Ekkor már nagyon sikeres értékesítő voltam, de pedagógusi végzettséggel éppen két gyermekkel voltam otthon GYES-en. Amikor megláttam a hirdetést, úgy éreztem, hogy itt van ez a szakma, amit nekem találtak ki. Nem értettem a biztosításhoz, nem tudtam, hogy mibe vágok bele és a férjem is felhívta a figyelmemet, hogy ez egy nagyon nehéz történet lesz (nevet). Én viszont szeretem a kihívásokat, és mivel válogatott sportoló voltam, az edzőtáborok kemény edzései csak megerősítettek abban, hogy ezt simán meg tudom csinálni. Szerencsére az akkori oktatási vezető és a pszichológusok kiválasztottak. Egy komoly megmérettetésen, AC-n vettem részt, melyet egy személyes beszélgetés, interjú követett. Tetszett nekik a dinamizmusom és a pozitív hozzáállásom. Ezt követően indult el ez a képzés, amibe beválasztottak, és 1,5 éven át olyan újszerű módszerekkel dolgoztunk, amelynek köszönhetően rengeteget fejlődtünk. Javultak a prezentációs technikai készségeink, a pszichológiai ismereteink, a csoportdinamikai és a csoportvezetői képességeink is. Számos vezetéselméleti oktatás is segített az ismeretek szélesítésében. Ekkoriban óriási költségvetés állt rendelkezésre a képzésre, hálózatfejlesztésre, így egészen hétfőtől szombatig tartottak ezek a kurzusok. Éppen ezért hálás vagyok a férjemnek, aki hatalmas segítséget nyújtott számomra akkoriban, viszont ekkor kerültem igazán kapcsolatba az Aegonnal. Érdekesség, hogy nekünk a képzés ideje alatt még kellett értékesíteni, valószínűleg én voltam az egyetlen tréner, aki hozta azokat a mérőszámokat, amiket elvártak az életbiztosítások tekintetében. A képzés pedig annyira jól ment, hogy többször felkértek szakmai oktatások megtartására ebben a témakörben is. Ezt követően mindannyian vállalkozóvá váltunk, ami teljesen más világot hozott. Meg kellett tanulni, hogy milyen vállalkozónak lenni, és egyébként egy fél év után azt éreztem, hogy itt sokkal jobb lehetőségeim vannak, mint alkalmazottként.

Jelenleg milyen programokban erősíted az Aegon oktatói csapatát?

Az Aegonnál tréningeket vezetek, menedzsereket fejlesztek, és különböző programokért vagyok felelős. Ilyen például a mentorprogram, az Aegon Tálent Program vezetése és a Holnap Menedzsere Program toborzási és beillesztési tréning. Fontos, hogy az új tanácsadókat megtanítsuk arra, hogy miként dolgozzanak és ebben nyilvánvalóan a menedzsernek kell őket segíteni. Éppen ezért fejlesztek, forgatókönyveket írok, egyéni – és csoport coachingokat vezetek. Széles körű a paletta, de maradtam egyébként a tréneri státuszban.

Úgy érzem, hogy szereted a kihívásokat. Biztosan vannak olyan eredmények, amelyre kifejezetten büszke vagy? Melyek azok?

Trénernek nem könnyű lenni a mai világban. Hiszen minden új technikával, technológiával és módszerrel tisztában kell lenni. A trénertársak és az új generációk ismerete éppen ezért elengedhetetlen. Az Aegonban jó érzés trénernek lenni, hiszen a vállalat fogékony arra, hogy az újat behozva menedzsereket fejlesszen, így mindenképpen kihívás lépést tartani a tréneri szakmával és azzal a vezetéselmélettel, amit nem csak az Aegon közvetít, hanem a piacon is jelen van. Szerintem a jövő vezetője a coach típusú vezető, ebben nekem nagy gyakorlatom van, és azt gondolom, hogy ilyen típusú vezetőként akár egy ügynökségvezető, akár egy menedzser, akár pedig egy tanácsadó, akit így menedzselnek sokkal nagyobb teljesítményre képes. Amire viszont kifejezetten büszke vagyok, hogy ennyi időn keresztül képes vagyok a megújulásra. Az élethosszig tartó tanulást már az egyetemen is magamba szívtam és megtanultam a szervezetfejlesztést, az emberek menedzselését. A mentorprogramra is különösen büszkén gondolok vissza, mindezek mellett pedig írtam egy menedzseri kézikönyvet, ami tartalmazza mindazt, amiről úgy gondolom, hogy 100%-os „beleállás” mellett abszolút megvalósítható.

Van olyan speciális módszer, amivel dolgozol?

A vezetőknek a legfontosabb, amit el kell sajátítani az a pozitív szemléletmód. Tisztelet, alázat szükséges, mellyel a munkatársaknál a belső erőforrást lesz képes megerősíteni, fejleszteni és kvázi az ő kommunikációjuk válik ezzel eltérővé a társaiktól. Fontos felismertetni, majd elgondolkodtatni az egyént az aktuálisan megvalósítandó feladatairól, a fennálló nehézségekről, problémákról, az erősségeiről és gyengeségeiről és folyamatosan a célra kell koncentrálni. Majd egy jó vezetőnek el kell köteleződnie. Elköteleződés nélkül nincsen motiváció, az elköteleződés túlmutat a célon, mert együtt jár a felelősség felvállalásával, és ez hozza ki azt a belső motivációt, mely hosszú távon fennmarad. Ez egy olyan coaching módszer, amit minden vezetőnek csak ajánlani tudok.

Van olyan képzési kulisszatitok, amit szívesen megosztanál velünk?

Mindig igyekszem az adott célcsoportnak megfelelő tréninget vezetni.  „Egy királynak szív kell” címmel írok könyvet, amelyben olyan módszereket, esettanulmányokat osztok meg, melynek célja a tudásmegosztás, és bízom benne, hogy sokakhoz el fog jutni. Mindezek mellett olyan kártyákat is készítek, ami az információk felvételében, feldolgozásában és elmélyítésében segít, és hatékonyabb módszereket kínál. Cél, hogy egy hasonló tematikával, innovatív környezetben bemutatva segítsük a fejlődést. Nagyon hiszek egyébként a videófelvételes helyzetgyakorlatokban, az elemzésben, de azt gondolom, hogy kell, hogy szembesítsük a vezetőket azzal, hogy mi az, amit tud és mi az, amit nem. A helyzetfüggő vezetés is arról szól, hogy tudja és akarja is ezt csinálni. A szakmai rész éppen ezért elsajátítható, de az elköteleződés, a napi gyakorlás és az adaptálás a legfontosabb.

Miért érdemes ma ehhez a csapathoz csatlakozni?

Egy kicsit elfogult vagyok az Aegon-nal, mert nagyon régóta kapcsolatban vagyok a vállalattal, de nem tudok elképzelni az ügyfélkiszolgáláson kívül más olyan szakmát, ahol egyébként akár hónapról hónapra fizetésemelést adhatnak maguknak a tanácsadók. Ebben a munkában pedig ahhoz, hogy valaki sikert érjen el, szorgalmasnak kell lenni. Ha ebben a világban valaki szorgalmas és képes tenni nap, mint nap, akkor ez az egyik legjobb szakma a világon. Emberekkel, családokkal kapcsolatban lenni, szakértelmet adni, támogatást nyújtani remek érzés. Az ügyfelek hálásak, amikor felismertetünk velük olyan dolgokat, ami a jövőjükkel kapcsolatos. Az ügyfelek szeretik a fiatalokat, mert a fiatalok tele vannak energiával és nagyon sokak számára fontos, hogy impulzust kapjanak másoktól, ezt pedig ők képesek megadni. Így a fiataloknak azt üzenem, hogy válasszanak egy olyan utat, amit kőkeményen végig visznek, mert csak akkor lehetnek sikeresek és eredményesek, ha szorgalmasan dolgoznak. Ennek a sikernek az eléréséhez, az Aegon karrierrendszer maximálisan lehetőséget biztosít.

 

Ha te is tele vagy energiával, fedezd fel az Aegon karrierlehetőségeit!: 

https://lepj.aegon.hu/poziciok